Poloha sezení na motorce: Uvolněná a bezpečná jízda
![Zůstaň v klidu: správná poloha sedu](https://cdn4.louis.de/r/975b6bd844533c80e9113792bf52c857e55dc0e5/Sitzposition-01-2800x1225.jpg)
Nic není pro zábavu při jízdě na motorce tak důležité jako pohodlná a uvolněná poloha sedu.
Pouze ten, kdo správně sedí, může provádět všechny pohyby potřebné při jízdě rychle, přesně a bez zbytečné námahy.
![Motorkářské trio při jízdě v zatáčkách](https://cdn4.louis.de/r/234d6f756da9f529475b672ea0077b82f82168d0/Sitzposition-02-1921x480.jpg)
- Dostaň se na nádrž: Volba polohy sedu daleko vpředu na sedáku má dvě hlavní výhody: Za prvé, je obzvlášť dobrý kontakt s motorkou. Člověk cítí reakce stroje. Za druhé, být tak blízko řídítek znamená, že jsi méně v pokušení se o ně opřít. Zapamatuj si: Řídítka jsou od toho, aby řídila. Podporu zajišťují nohy na nádrži.
- Rovná záda: Viset na motorce jako mokrý pytel nejenže vypadá dost nevkusně, ale blokuje také potřebnou pohyblivost v kyčlích, například při provádění úhybných manévrů. Udržuj tedy pánev vpředu a břišními a zádovými svaly udržuj rovnou páteř.
- Uvolněná ramena: Typickým začátečnickým fenoménem jsou zvednutá ramena, často v souvislosti s napjatými čelistními svaly. Výraz napětí a také velké námahy. Toto napětí stojí nejen sílu a v konečném důsledku koncentraci, ale také mobilitu a schopnost rychle reagovat na dopravní situace. Jediná věc, která pomáhá, je sám se sledovat: Zatnu zuby? Mohu si rameny zakrýt uši? Pokud ano, pak nech ramena vědomě volně viset, uvolni žvýkací svaly a v neposlední řadě zpomal rychlost na pohodlnou úroveň.
- Lokty mírně ohnuté: Rovnýma rukama se řídí těžko. Nejlepší je tedy i zde zajistit uvolněný posed, abys mohl kdykoliv dávat rychlé a dobře dávkované impulsy řízení.
![Předloktí, ruky a prsty tvoří jednu linii](https://cdn4.louis.de/r/027b35bbd6c1e949332b3a6ea6d823dfa5cf5084/Sitzposition-03-1802x1201.jpg)
Tvoří jednu linii
- Předloktí, ruka a prsty tvoří jednu linii: To je důležité pro rychlé a bezpečné ovládání plynu, spojky a brzdy. A zabraňuje křečím. Vyzkoušej to a v případě potřeby trochu otoč páčkou brzdy a spojky nahoru nebo dolů.
![Bříško nohy na stupačkách](https://cdn4.louis.de/r/da1b048dc9dcb07d88ef8395098c47bc887ba1dd/Sitzposition-04-1645x1096.jpg)
Bříško nohy na stupačky
- Říká se, že existují řidiči, kteří při zatáčení používají nohy jako „snímače polohy náklonu“: Pokud holínka brousí o silnici, je motorka dostatečně nakloněná. Za prvé to není pravda, za druhé si poničíš krásné motorkářské holínky a za třetí si můžeš ošklivě poranit nohu a riskovat pád. Proto patří nohy s bříškem na stupačky. Tato poloha má další výhodu v tom, že se můžeš optimálně podepřít proti větru a nárazům.