Holínky
Motorkářské holínky nemusí mít ani nijak super vzhled, ani v nich nemusíte být schopni celé hodiny chodit. Je především důležité, aby byly nohy bezpečně zabalené, nejlépe až po holeně.
Ocelové vložky v podrážce, krytky na špičce a patě, tlusté vycpávky kotníků – nic z toho nepřispívá k pohodlí při chůzi. Ale každý, kdo měl někdy nohu zaklíněnou pod převrácenou mašinou, ocení právě tento bezpečnostní prvek.
- Holínka přesto samozřejmě nesmí tlačit nebo působit bolest. Také zde platí: Při zkoušení si taky sedni na motorku a vyzkoušej polohu při jízdě.
- Pro každodenní a cestovní jezdce se doporučuje vybavení klimatickou membránou.
- Šněrovací holínky mohou u zkoušející osoby způsobit, že se i přes ochranu kotníku zamračí. Zaprvé proto, že aspoň teoreticky hrozí zachycení poutka o stupačku. Zadruhé proto, že se tkaničky mohou při nehodě velmi rychle prodřít a holínka přestane držet. Takže pokud tkaničky, tak je zastrč do holínky nahoře.
Ochrana holeně
Obzvlášť viditelná na sportovních holínkách: masivní ochranná deska pro citlivou holeň.
Zesílení pro řazení
Na horní straně přední části chodidla (viz velký obrázek). Povinné pro téměř všechny motorkářské holínky. Chrání holínku i nohu řidiče před otlakovými body při řazení.
Tip na příslušenství
Zákonodárce do značné míry nechává na nás motorkářích, jak se ochráníme před zimou, mokrem a případnými následky nehod. Ovšem paragraf 21a StVO (německých pravidel silničního provozu) stanoví, že „během jízdy musíme nosit vhodnou ochrannou helmu“.
Trochu jiná je situace při praktické části zkoušky na řidičský průkaz. Zde platí to, co je uvedeno v příloze 7 vyhlášky o řidičských průkazech (FeV): „Ke zkouškám ve třídách A, A1, A2 a AM musí mít uchazeč vhodné ochranné oblečení na motorku, které se skládá z vhodné motorkářské helmy, motorkářských rukavic, přiléhavé motorkářské bundy, chrániče páteře (pokud není součástí motorkářské bundy), motorkářských kalhot a motorkářských holínek s dostatečnou ochranou kotníků.“