Vlastní výroba papírových těsnění

Tvůj prodejce nemusí mít vždy všechna těsnění pro každý motocykl na skladě. Mnoho těsnění si naštěstí můžeš snadno vyrobit sám (mimo např. těsnění hlavy válců).

Jak si vyrobit vlastní těsnění | NÁVOD

Těsnění pro motocyklové motory

Nenech si zkazit túru, pokud je to jen malé papírové těsnění, které nefunguje. Tvůj prodejce nemusí mít vždy všechna těsnění na skladě z důvodu omezeného prostoru. Mnoho těsnění si naštěstí můžeš snadno a dobře vyrobit sám (mimo např. těsnění hlavy válců), a to nejen v nouzových situacích.

Za necelou půlhodinu se vyrobí požadované těsnění a ušetří spoustu peněz. Pokud máš například sadu na opravu těsnění Elring nebo list těsnicího papíru, nebudeš mít v neděli problém. Opravná sada je velmi praktická, protože obsahuje čtyři různé těsnicí materiály pro všechny teplotní rozsahy.

S výběrem škrabek na těsnění, razítkovací podložkou nebo barevným sprejem a několika děrovači máš všechny speciální nástroje pohromadě. Důležité je nejen zajistit, aby byl použit stejný typ těsnicího papíru, ale také aby odpovídala tloušťka těsnění. Tedy: Tam, kde bylo papírové těsnění, by mělo být vloženo opět papírové těsnění stejné tloušťky. Pokud se například použije k utěsnění olejové vany příliš tlusté těsnění, indikovaná hladina oleje již nebude správná a naplníš ji příliš velkým množstvím oleje.

Stejně tak musí být v novém těsnění zhotoveny všechny otvory, i když jejich smysl není na první pohled zřejmý. Otvor v těsnění není vždy určen pro šroub, ale může být i pro olejový kanálek.


Výroba těsnění - takto se to dělá

Krok 1: Odstranění zbytků těsnění bez zanechání zbytků

Krok 1: Odstranění zbytků těsnění bez zanechání zbytků

01 - Pečlivá příprava

Víko musí být naprosto čisté a zbavené mastnoty. Zbytky těsnění se odstraní škrabkou bez zanechání zbytků (odolné zbytky lze odstranit odstraňovačem těsnění). Čistič brzdProcycle zajišťuje těsnicí povrch bez mastnoty.


Krok 2: Vytvoření otisku pomocí inkoustového polštářku nebo barevného spreje

Krok 2: Vytvoření otisku pomocí inkoustového polštářku nebo barevného spreje

02 - Vytvoření otisku

Nyní se těsnicí plocha víka promítne na těsnicí papír. Zde jsi omezen na dvě metody: První se používá, když staré těsnění již není k dispozici nebo je k dispozici jen částečně. Těsnicí plocha víka se opatří tiskařskou barvou. Nyní silným tlakem přitlač víko na těsnicí papír, aniž by sklouzlo do strany. Nové těsnění se vyřízne z barevného povrchu.

Druhá metoda se používá, když je těsnění stále stejně dobré jako neporušené. Pokud se například těsnění roztrhne na tři části, jednoduše se slepí lepicí páskou. Potom umísti rekonstruované těsnění na těsnicí papír a nastříkej ho tenkou vrstvou barvy. Po několika minutách se staré těsnění odlepí a jsou viditelné obrysy nového těsnění.


Krok 3: Vyvrtej otvory o něco větší, než je Ø šroubu

Krok 3: Vyvrtej otvory o něco větší, než je Ø šroubu

03 - Vyražení otvorů

Před vystřižením nového těsnění nůžkami je třeba nejprve vyrazit otvory. Otvory pro šrouby a otvory nejlépe vyrazíš vhodným děrovačem (např. sadou děrovačů). Upozorňujeme, že otvory pro šrouby musí být o něco větší než průměr šroubu, jinak by se při vkládání šroubů do víka poškodilo těsnění. Jako podložka se nejlépe hodí kus měkkého dřeva. Poklepáním kladívkem na děrovač se vytvoří přesně kulatý otvor a zabrání se roztržení těsnění v důsledku nerovností.


Krok 4: Čisté vystřižení těsnění nůžkami

Krok 4: Čisté vystřižení těsnění nůžkami

04 - Vystřihnutí těsnění

Nyní vystřihni čistě nůžkami těsnění. Pokud omylem přeřízneš těsnění na špatném místě, dej si tu práci a vyrob nové, ochráníš se tak před nepříjemnými překvapeními.


Krok 5: Kontrola rozměrové přesnosti a počtu otvorů

Krok 5: Kontrola rozměrové přesnosti a počtu otvorů

05 - Kontrola rozměrové přesnosti

Nakonec se zkontroluje rozměrová přesnost a počet otvorů.


Upozornění: Při manipulaci s tmelem buď opatrný a nanášej jej pouze v tenké vrstvě. Příliš velké množství použitého tmelu může způsobit velké škody: Při utahování víka přebytečný těsnicí tmel nejen bobtná ven, ale dostává se i do vnitřního prostoru motoru a do olejového okruhu. Může dojít k ucpání malých olejových otvorů a poškození motoru. Existují různé těsnicí hmoty pro různé teplotní rozsahy a účely.


Naše doporučení


Louis technické centrum

Jestliže máš technický dotaz týkající se tvojí motorky, neváhej kontaktovat naše technické centrum. Tam máme nekonečné množství zkušeností, provedené referenční práce a adres.

Nezapomeň!

U tipů pro mechaniky se jedná o obecné postupy, které se nemusí vztahovat na všechna vozidla nebo všechny jednotlivé součásti. Příslušné podmínky u tebe na místě se mohou podle okolností výrazně lišit, takže nemůžeme zaručit přesnost informací uvedených v tipech pro mechaniky.

Děkujeme za pochopení.


Nyní koupit příručku pro mechaniky Louis

Velká příručka Louis pro mechaniky

Tištěná verze v internetovém obchodu

Velká příručka Louis pro mechaniky je k dispozici také v tištěné podobě: v barevném provedení a v praktickém formátu A4 za pořizovací cenu.

SearchWishlistUser AccountCartArrow LeftArrow RightArrow Right ThinIcon HomeMenuArrowCaret DownCloseResetVISAmatercardpaypalDHLHermesCheckCheck-additionalStarAdd to Shopping Cartchevron-leftchevron-rightSpinnerHeartSyncGiftchevron-upKlarnaGridListFiltersFileImagePdfWordTextExcelPowerpointArchiveCsvAudioVideoCalendar