Montáž nosiče zavazadel EVO na motocykl
Nosné systémy Quick-Lock od německého výrobce SW-Motech nabízejí maximální flexibilitu. V případě potřeby lze nosiče zavazadel vyjmout bez použití nářadí díky rychloupínacím uzávěrům.
- Zavazadlový systém pro motocykly Quick-Lock
- Montáž nosiče zavazadel EVO - takto se to dělá
- 01 - Příprava na montáž
- 02 - Montáž upevňovacího prvku/nosiče zavazadel
- 03 - Montáž upevňovacího prvku/rozšiřujícího ramene stupačky spolujezdce
- 04 - Montáž rychlouzávěru na boční nosníky
- 05 - Montáž bočního nosiče k upevňovacímu prvku
- 06 - Křížová spojka
- 07 - Přišroubování adaptéru pro hliníkový kufr TRAX
- 08 - Připevnění bočních kufrů
- 09 -Montáž nosiče ALU-RACK
- Technologie rychlouzávěru
- Křížová spojka a přemístění blinkrů
- Téma dodatečný náklad
powered by SW-Motech
Zavazadlový systém pro motocykly Quick-Lock
Pokud chceš být flexibilní při výběru kufrů na motorku a hledáš boční nosič, který lze v případě potřeby (např. v cíli tvé dovolené) rychle a bez použití nářadí vyjmout z vozidla, nabízí ti německý výrobce SW-Motech ideální systém. Kromě vynikající kvality provedení má nosič zavazadel SW-Motech EVO dvě hlavní výhody: Na jedné straně jej lze během několika sekund demontovat pomocí 6-8 rychloupínacích prvků a na druhé straně lze do něj pomocí různých adaptérů umístit kufry mnoha běžně dostupných značek. Bez problémů lze například použít i stávající kufry jiného výrobce - montáž tohoto flexibilního systému jistě zvýší hodnotu vozidla při dalším prodeji. Nosič horního kufru z produktové řady SW-Motech, takzvaný ALU-RACK, ideálně odpovídá designu motocyklů současné generace a nepředstavuje již na stroji cizí těleso.
Montáž nosiče zavazadel EVO s kufry TRAX ADV na BMW S 1000 XR.
Montáž nosiče zavazadel EVO - takto se to dělá
01 - Příprava na montáž
Pro montáži potřebuješ dostatek místa a úložné plochy. Měla by být k dispozici dobrá sada nástrčných hlavic (ráčnový box) a pokud možno momentový klíč. Nejprve zkontroluj úplnost montovaných dílů. K tomu využij montážní návod, který je součástí dodávky, a seřaď díly podle uvedených skupin dílů. Mnohé z nich jsou ilustrovány spíše obrázky než textem. Zkontroluj si na obrázcích, zda jsou pro instalaci nutné nějaké speciální prvky, jako je například přemístění blinkrů. Společnost SW-Motech se obvykle snaží vyhnout jakýmkoli změnám na motocyklu během vývoje.
02 - Montáž upevňovacího prvku/nosiče zavazadel
Vozidlo bezpečně podepři (např. pomocí hlavního stojanu). Začni upevněním upevňovacích prvků u rukojeti spolujezdce. V návodu k montáži si všimni různých variant demontáže, které mohou být k dispozici pro příslušnou verzi modelu vozidla. Při montáži by se šrouby měly zásadně nejprve utahovat pouze ručně. Po montáži se nosník nejprve vyrovná tak, aby byl bez napětí, a teprve potom se všechny šroubové spoje utáhnou utahovacím momentem uvedeným v montážním návodu. To je důležité, aby se zabránilo poškození nosníku vibracemi a aby se dosáhlo symetrického vzhledu.
03 - Montáž upevňovacího prvku/rozšiřujícího ramene stupačky spolujezdce
Potom se připevní plechy stupaček. K tomu použij odpovídající díly příslušné skupiny dílů.
04 - Montáž rychlouzávěru na boční nosníky
Nyní jsou vlastní boční nosiče opatřeny rychlouzávěry. Rychlouzávěry se vkládají do tvarových otvorů na koncích nosných ramen. Aby byla v nosném systému jen malá tolerance, jsou někdy rychlouzávěry vedeny nosnými rameny trochu pod tlakem. Dej přitom pozor na správný směr provedení. Na opačné straně je pak rychlouzávěr zajištěn pojistným kroužkem, který zabraňuje jeho vypadnutí z nosných ramen. Opět se ujisti, že jsou pojistné kroužky nasazeny správně.
Upozornění: Po připevnění již nelze pojistné kroužky odstranit.
05 - Montáž bočního nosiče k upevňovacímu prvku
Nyní nacvakni levý a pravý nosič na namontované upevňovací prvky. Boční opěrná ramena musí přesně dosedat na upevňovací desky. Nyní je třeba seřídit upevňovací prvky, utažené pouze ručně, tak, aby nosníky seděly na prvcích bez pnutí. Potom utáhni šrouby upevňovacích prvků podle určených utahovacích momentů.
06 - Křížová spojka
K zadnímu blatníku je nyní připevněna tzv. křížová spojka. Za tímto účelem vyjmi poznávací značku, umísti za ní křížovou spojku a namontuj opět oboje do původní polohy (více informací níže).
Potom připoj křížovou spojku k bočnímu nosiči.
07 - Přišroubování adaptéru pro hliníkový kufr TRAX
Nyní lze dotáhnout zbývající šrouby. Správné utahovací momenty nalezneš v montážním návodu. V neposlední řadě je boční nosič vybaven odpovídajícím adaptérem pro kufry TRAX.
08 - Připevnění bočních kufrů
Po instalaci komponent by se měly kufry zavěsit na boční nosiče a provést funkční zkouška.
09 -Montáž nosiče ALU-RACK
Boční nosiče lze volitelně kombinovat nebo rozšířit pomocí nosiče ALU-RACK. Zkontroluj stabilitu nosiče a jeho dostatečnou vzdálenost od částí kapotáže a výfukového systému. Po 45 až 60 minutách „montáže" se přesvědčíš o flexibilitě, kterou jsi s nosičem zavazadel EVO získal. Nasazuj a sundávej brašny a nosiče a během okamžiku proměň svou motorku v cestovní motorku! V případě potřeby lze jeden z rychlouzávěrů nahradit uzamykatelnou pojistkou proti krádeži. Volitelně je k dispozici také sada šroubů pro trvalou montáž nosiče zavazadel.
Technologie rychlouzávěru
Nosič zavazadel EVO funguje pomocí technologie rychlouzávěrů. Otáčením zajišťovacího kolíku se kotoučové pružiny napnou (bajonetový zámek).
Křížová spojka a přemístění blinkrů
Křížovou spojku bys měl vždy namontovat jako poslední. Nacvaknutím na křížovou spojku tak vždy najdeš přesnou polohu připevnění na blatníku. U starších modelů vozidel často není na blatníku zřetelné jednoznačné umístění registrační značky. V těchto případech je třeba do blatníku vyvrtat 2 otvory podobné těm, které se používají pro upevnění registrační značky. Křížová spojka slouží ke vzájemnému podepření levého a pravého bočního nosiče, aby celý systém získal potřebnou stabilitu. Z tohoto důvodu je také výrobcem zakázáno nacvaknout na upevňovací prvky pouze jednu stranu nosníku. Čas od času se může stát, že se někdo stane obětí omylu, že plastový blatník není dostatečně stabilní. To však není tento případ, protože blatník slouží pouze jako další pevný bod. Pokud je nutné blinkry přemístit slouží křížová spojka často také jako nový upevňovací bod pro přemístěné blinkry. To není případ modelu uvedeného vlevo (CB 1300). U BMW S 1000 XR není nutné polohu blinkrů měnit.
Téma dodatečný náklad
Dodržuj údaje výrobce kufru o nosnosti. Specialista na nosiče SW-Motech upravuje nosnost prostřednictvím poznámek na výrobcích nebo v montážním návodu. V podstatě lze říci, že nosnost bočních kufrů je vyšší než nosnost horního kufru. Důvodem je lepší rozložení síly bočního nosiče na rámu motocyklu. Horní kufr by měl obvykle sloužit k uložení oblečení a přileb. Boční kufry jsou vhodné pro uložení těžších zavazadel a dalších zavazadel.
Louis technické centrum
Jestliže máš technický dotaz týkající se tvojí motorky, neváhej kontaktovat naše technické centrum. Tam máme nekonečné množství zkušeností, provedené referenční práce a adres.
Nezapomeň!
U tipů pro mechaniky se jedná o obecné postupy, které se nemusí vztahovat na všechna vozidla nebo všechny jednotlivé součásti. Příslušné podmínky u tebe na místě se mohou podle okolností výrazně lišit, takže nemůžeme zaručit přesnost informací uvedených v tipech pro mechaniky.
Děkujeme za pochopení.
Velká příručka Louis pro mechaniky
Tištěná verze v internetovém obchodu
Velká příručka Louis pro mechaniky je k dispozici také v tištěné podobě: v barevném provedení a v praktickém formátu A4 za pořizovací cenu.