PROTAPER ŘÍDÍTKA ČERNÁ
CONTOUR CARMICHAEL
Důležité pokyny
PROTAPER ŘÍDÍTKA ČERNÁ CONTOUR CARMICHAEL
The Contour handlebar is ProTaper's most popular model. Oversized diameter handlebars without wishbones were invented and patented by ProTaper in 1991. Without sacrificing strength, this design offers increased flex and shock absorption over traditional handlebars, providing the rider with improved comfort and reduced fatigue. With its 2000 series aluminum alloy construction and computer profiled 5mm thick wall design, the Contour handlebar is up to 20% lighter and 40% stronger than the competition.
An extremely light and yet very torsion-resistant handlebar.
The normal fittings can still be used, but a ProTaper mounting kit is required.
a ProTaper mounting kit is required to attach the handlebars to the respective model.
Special technical features:
- Patented design
- 40% more stable than 22 mm handlebars
- 5 mm wall thickness
- Made from ALU2000 T6
- 28.6 mm diameter in the clamp area
- Anodized surface prevents material fatigue
- 20% lighter than conventional 22 mm handlebars
- Knurling on the coupling side ensures maximum grip
- Chemically applied cut lines and alignment grids are scratch and peel resistant
- Plastic end plugs keep dirt etc. out and provide a stronger base for the grip ends
- Weight approx. 703 gr. (without pad)
- Handlebar pad included
Dimensions
- Width A 800mm
- Height B 95mm
- Crank C 67mm
- D= 204mm
- E= 60mm
- F= 200mm
WITHOUT TÜV/ABE
Can also be mounted on conventional triple clamps with the appropriate mounting kit.
(Delivery without mounting kit)
This product can be used for many vehicle types, but does not have an EC type approval (E-mark), ABE, TÜV certificate or other type approval and approval marks. They are therefore not approved for use in road traffic within the scope of the German StVZO. They may only be fitted and used on the vehicle for racing, competition or show purposes (classic cars, collectors, etc.). Before they can be used on the road, they must be individually approved by your TÜV test center. We cannot guarantee whether such individual approval is possible. Please also note our information on the relevant approval regulations (Section III), e.g. in our General Terms and Conditions (GTC), also for use outside Germany.
Tato řídítka můžete použít pro mnoho typů vozidel, nemají ale typové schválení ES (značka E), certifikát ABE, TÜV ani jiné provozní licence a schvalovací značky. Nejsou proto povolena pro použití v silničním provozu v rámci německého StVZO. Mohou být namontovány a používány pouze na vozidle pro závodní, soutěžní nebo výstavní účely (klasické vozy, sběratelé atd.). Před jejich použitím v silničním provozu musí být individuálně schváleny zkušebnou TÜV. Nemůžeme zaručit, zda je takové individuální schválení možné. Vezměte prosím na vědomí také naše informace o příslušných schvalovacích předpisech, např. v našich Všeobecných obchodních podmínkách (VOP), a to i pro použití mimo Německo.
Abyste zajistili, že tvoje věcná a pravdivá zpráva o zkušenostech bude velkým přínosem pro všechny čtenáře, dodržuj prosím následující pravidla.
- Ohodnoť prosím pouze produkty, které jsi osobně používal k určenému účelu.
- Prosím odůvodni svou pozitivní i negativní kritiku. Jedině tak z toho mohou těžit ostatní zákazníci a v případě potřeby můžeme produkt vylepšit.
- Nekopíruj prosím obsah, který již byl publikován jinde. Zde se počítá tvoje osobní zkušenost.
- Ochrana dat: Do recenze prosím neuváděj svou vlastní adresu nebo adresy třetích stran, telefonní čísla, adresy URL nebo dokonce jména třetích stran (lidí nebo společností).
- Neporovnávej prosím své hodnocení produktu s produktovými řadami třetích stran. Bez ohledu na to, zda je hodnotíš pozitivně nebo negativně, ty nebo my jako provozovatel tohoto internetového obchodu bychom porušili soutěžní zákon.
Fair play: Dodržuj prosím tato pravidla, abychom tvou recenzi nemuseli zkracovat nebo ji zcela smazat.
Vaše hodnocení produktu bylo uloženo. Zobrazí se za několik minut
Opravdu chcete svůj příspěvek zrušit?